onsdag 25 november 2009

Fin i håret

Alva kom in till Dennis och mig i vardagsrummet, efter att ha spenderat lång tid på toaletten. Nöjd puffar hon till sitt ganska trassliga hår och säger; "Nu är jag fin i håret. Å så fint." Vi håller med och ser lite fundersamt på varandra. Till jag kommer på att fråga vad hon har i sitt fina hår. Ännu nöjdare att jag äntligen frågar säger hon: "Puder, det blev jättefint!" Kommer snabbt på att pudret är mitt ganska dyra vaxpuder, inköpt hos frissan. Kan inte göra annat än att skratta åt det hela. Svårt att bli arg när Alva är så nöjd med resultatet.
Har dock sagt till henne att det är mammas. Alltså inte OK att bara ta. Fick dessutom göra en hårtvätt i handfatet, vilket tydligen var väldigt roligt. Så brukar det inte låta när håret ska tvättas annars.

Inga kommentarer: