torsdag 2 februari 2012

Nytt år nya ideer

Som vanligt blir det lång mellan inläggen.
Tjejmilen klarades av, dock inte under 60 minuter, men väldigt nära.

Nu väntar jag på att det ska bli kalasdags igen. Alva fyller 6 år i mars och det ska givetvis firas med kalas och tårta. Redan nu börjar det snurra bakverk, tårtformer/dekorationer och teman. Som det verkar just för tillfället lutar det åt Barbie sjöjungfru. Därför är det många sjöjungfrutårtor, barbietårtor och rosa bakverk som letas upp på nätet. Har hittat ganska mycket, men frågan kvarstår hur jag ska lösa allt. Har ju trotts allt ett jobb att sköta också. Några kakor kommer givetvis att bakas innan. Men tårtan är ju ett stort projekt om man heter Julia. Har hittat en jättefin tårta som jag önskar att jag också skulle kunna göra. Men där ser jag nog mina begränsningar och får nöja mig med en enklare variant.

Vi tillbringande 13-helgen på MyDog och ställe ut vår lurv. Det gick väldigt bra, för att vara han. Vi har ögonlyst honom och nu väntar vi på samtal från en uppfödare som vill använda honom till avel. I slutet av februari beräknas den aktuella tiken löpa och då ska vi byta hundar ett tag. Sen blir det ytterligare väntan på eventuell kull. Det ska bli mycket spännande. Vi får hoppas att det blir några söta valpar efter honom.

Inga kommentarer: