fredag 4 juni 2010

Träning

Fick ett meddelande för en månad sedan som löd; "Men ska vi inte ta och springa Blodomloppet i år??!" Det tog inte många minuter fören svaret var; "Jovisst ska vi det!" Vi anmälda oss och vips insåg jag att jag faktiskt skulle springa 5 km. Det vara bara att sätta igång med träningen. Det var inte det ultimata sättet att börja springa, på grund av den korta tiden och en förkylning som passande nog försenade allt med en vecka. Så på tre veckor skulle jag nu komma igång och klara springa 5 km, utan att kollapsa.
Började försiktigt med promenad/löpning i ca 20 min. Fortsatte och ökade löpsträckan efterhand.
Söndagen före loppet gick sprang jag för första gången dryga 5 km. Det gick ganska bra. Gjorde om samma sträcka igen på måndagen. Tisdag vilade jag och onsdag var det dags för Blodomloppet.
Ca 5 km (det var tydligen lite kortare) på 31,23 minuter. Inte illa för att ha tränat i 3 veckor. Dessutom sprang jag hela vägen.
Fick mersmak så nu försöker jag övertala de andra tjejerna att vi ska springa IForm loppet i början av september. Där kan man, liksom i Blodomloppet, välja 5 eller 10 km. Vacklar lite mellan distanserna. Det hade varit kul att försöka sig på 10 km. Det är ju några månader att träna på. Dessutom kan vi anmäla oss ganska sent, och då vet man ju hur mycket man tror att man klarar.

Inga kommentarer: