lördag 31 juli 2010

Den första tårtan

Inför sonen Isaks 1-årsdag besökte jag den lilla butiken med alldeles för mycket roliga saker, Tårtdecor. Efter mycket beslutsångest köpte jag bara sockerpasta med smak av vit choklad, modelleringspasta och färg. Insåg mina begränsningar och tidsbristen för att kunna "testa" mig fram med olika blommor och andra dekorer. En bild av en ganska enkel tårta tog form i mitt huvud. Det är lika bra att inse sina begränsningar. Så här blev resultatet. Väldigt nöjd med reslutatet, men förvånad av smaken på pastan. Påminde lite om de gamla Hubba Bubborna. Nästa gång kommer jag testa den vanlig sockerpastan. Tror att jag borde ha kavlat den tunnar också, men man lär så länge man vågar. Nu har jag pasta kvar att leka lite med till nästa tillfälle det ska bakas tårta.

Fyllningen mellan de glutenfria rulltårtebottnarna blev blåbärsmousse och vit chokladmousse, vilket blev väldigt gott.

Inga kommentarer: