lördag 24 juli 2010

Franska naglar

För längesedan fick jag av mina dåvarande jobbarkompisar ett kit för att göra "franska naglar". Det har inte blivit av att jag testat, eftersom jag tyckte att det verkade lite för jobbigt. Men efter att ha träffat en tjej som gör sina naglar själv, franska och riktigt snygga, så tog jag mod och tid att testa.

Lite darrigt, men för att vara första försöket är jag ganska nöjd. Lat som jag är använde jag inte mallarna eftersom det är ett moment mer. Kommer nog fortsätta med detta trotts att det kräver mer tid och fler strykningar. Men förhoppningsvis blir jag lite stadigare på handen och få jämnare kanter och vitt lack.

Insåg dock att jag nog borde lägga lite tid på mina nagelband också. Men det får bli en annan gång. En kväll med en god bok och nagelvård låter ganska lockande.

Inga kommentarer: