onsdag 1 juni 2011

Långledigt

Snart är det dags för långledigt. Dock kommer jag vara ensam med barn och hund, då mannen ska spela datorspel hela helgen med sina Gubbar. Men jag ser fram emot soliga härliga dagar på altanen. Det kan till och med hända att plaskpoolen åker fram. Och kanske kommer den fina högtryckstvätten att provköras. Det troligaste kommer ändå att vara att vi sitter och gör ingenting på altanen. Eventuellt några promenader för Bobbos skull.

Trotts min lathet så spinner tankarna på vad vi ska äta. Vad är lätt, gott och framför allt vad är jag sugen på. Bara för att jag tänkt unna mig något riktigt smaskigt kan jag inte komma på någonting. Ost...nä, räkor...nä för kladdigt att äta ihop med barnen. Vi får väl leva på glass, godis och dricka helt enkelt. Och det ultimata proteinet korv i alla varianter. Tja, barnen kommer tycka att det är helt fantastiskt med en hel korv helg. Frågan är om jag står ut med det.

Inga kommentarer: