tisdag 7 juni 2011

Nytt projekt inför helgen

Det är bröllop i helgen för våra vänner. Har letat som en tok efter en klänning och hittade en som inte alls gick i den romantiska stil som jag hade tänkt från början. Istället blev det en limegrön klänning med lite 50-tals stil. Är trotts priset, som spräckte budgeten för alla tänkta accessoarer, mycket nöjd med dem. Har rotat runt och hittat skor som funkar till, halsband och örhängen. Problemet är handväska. Har ingen och har ingen tid att hitta någon heller. Därför fick jag ett ryck och tänkte att en handväska kan jag nog fixa själv.
Därför har jag letat upp ett väskknäppe, eller vad det kan kallas, som legat länge i min pysselhög. Lite garn och lite tyg. Börjar redan tröttna på att virka små blommor. Gick på tyget och knäppet. Mellandelen är fast, så nu får det vila tills imorgon. Undrar lite hur resultatet kommer se ut. I värsta fall får jag ta en svart väska, fast det är helt fel.

Inga kommentarer: