söndag 23 augusti 2009

Nya växter

Det var länge sedan jag ägnade tid åt trädgården, på grund av att jag inte kunnat. Den delen har Dennis tagit hand om. Vi har, trotts att vi inte tänkt börja med slänten och inköp av växter fått rabarber, ett persikoträd och en blåbärsbuske. Rabarbern har jag lovat min syster att ta hand om nu när hon flyttat och inte har möjlighet att plantera den någonstans. Så den är bara till låns. Persikoträdet fick jag som avskedspresent av mina arbetskompisar på det företag jag varit konsult på under flera år. Blåbärsbusken fick vi av mina föräldrar. Än så länge har allt överlevt och ser ut att må ganska bra. Det ska bli spännande att se om det blir någon frukt och bär nästa år.
Planen är att vi ska ta tag i slänten nästa år. Så funderingar hur vi ska ha det är redan i gång. Det är en stor slänt och det kommer kosta. Kraven är många och önskemålen ännu fler. Det ska bli spännande att se vad vi kommer fram till i slutänden.

Inga kommentarer: