söndag 18 januari 2009

20:da Knut då ska julen ut...

Det är en sanning som jag aldrig hållit då jag varit trött på mina tomtar långt innan dess och oftast plockat undan dem vid trettondagen. Någon gång måste ju vara undantaget, vilket det är i år. Några har blivit nedpackade, granen är ute och i vardagsrummet står lådorna halvt packade. Bara att titta på dem gör mig trött. Började i tisdags (på Knuts namnsdag som sig bör) men att det skulle ta så här lång tid trodde jag inte. Ska se om jag inte kan få undan några till idag. För imorgon börjar jag ju jobba igen, och då har jag svårt att tro att jag har ork kvar på kvällen att städa tomtar.

Apropå jobbet så ska det bli skönt att komma dit igen. Nu är det över en månad sedan jag var där sist. Det kommer säkert ta en stund att komma in i de gamla vanorna. Fast det är ju som det alltid är. Man får ta det som det kommer och försöka att inte hetsa upp sig för mycket. Mina tankar är för tillfället vad jag ska ha med mig i mat väg. Knäckebröd? Skorpor? Frukt? Och hur mycket för att jag inte ska stå utan och börja må dåligt? Som det är nu känns det som om jag borde ha med mig ett helt lager för att vara på den säkra sidan. Ska skicka iväg Dennis att handla snart, så det är dags att skriva inköpslista.

Inga kommentarer: