lördag 24 januari 2009

Trögt...

Allting går så trögt nu mera. Det där med att julen skulle ut var ju en bra plan. Synd bara att den sprack som en melon som faller från hög höjd. Smack! Så stor visst tomtar och änglar kvar lite över allt och det är snart två veckor sedan de skulle ner i kartongen. Vissa tomtar har fått flytta in i vårat gästrum, bara för att inte synas för mycket när det kommer gäster. Det hjälpte ju föga när gästerna behövde soffan som skötbord.

Har jobbat min första vecka. Eller min fösta vecka är väl att ta i. Det blev knappt fyra dagar. Fredagen tillbringade jag i sovande tillstånd helt utmattad av veckan som varit. Nu hoppas jag bara att kommande vecka inte ska bli lika jobbig. Någon gång måste det ju vända så att jag kan vara normal igen. Och jag hoppas verkligen inte att det ska dröja hela graviditeten ut den här gången också. Ska väl inte klaga med tanke på att jag redan är mycket bättre än jag var förra gången, men lite bitter blir man när man antingen mår illa eller sover. Jo, det finns bra dagar då jag bara mår lite dåligt. Tyvärr är de så få att jag inte får gjort speciellt mycket de dagarna. Är så nöjd med att jag kan diska eller städa lite så att det blir oftast bra något sådant, för mycket mer orkar jag inte. Blä, vad jag gnäller. Dags att lägga sig, för klockan är rekord mycket.

1 kommentar:

Unknown sa...

Kommer ihåg frustrationen så väl... brukade alltid ha ett högt tempo... ge mig två timmar och hela huset var putsat, fixat, grejat och städat... men med illamående och växande mage som exploderade typ i vecka 17... ja, då orkar man inte så mycket.

Njut av graviditeten och strunta i städet. Städet finns ALLTID kvar, det gör inte graviditeten (på gott och ont).

Men visst mår man bättre när det är rent hemma... det är det som man har respektive, barn och släktingar till... har du hund så fäst en dammtrasa på varje tass;.)

Varma hälsningar
Melissa
www.mammamelissa.blogg.se