torsdag 8 januari 2009

Nytt år

Så var det nytt år. Snön ligger som ett tunt täcke på marken och jag sitter och suger på frysta jordgubbar. Mycket gott och mycket bättre än att smaska i sig godis, kex eller något annat onyttigt som man får tips om att tugga på när man är i mitt tillstånd. Så speciellt nyttig är jag trotts allt inte. Glufsar även i mig halvfrusen saft med jämna mellanrum och skorpor med ost är poppis. Det negativa med att jag mer eller mindre måste småäta är att jag påverkar min omgivning. Det vill säga min man och min dotter som tycker att det är "mysigt" att ta en skorpa eller en macka extra för att jag sitter och knaprar.

Tillbaks till det nya året. Inga löften som kan brytas och inga muskler som ska knäckas. Utan bara ta allt som det kommer och försöka njuta av tillvaron, så gott det går. Och för att infria det så ska jag lägga mig på soffan och kolla lite film.

Inga kommentarer: