lördag 4 april 2009

Hundägare

Så klart att vi inte kunde låta bli att köpa en liten bedårande valp. Att varken Dennis eller Johan fick minsta lilla allergikänning gjorde beslutet ännu lättare. Alva var bara missnöjd med att vi inte kunde ta med valpen när vi åkte hem. Hennes kommentar var; Jag måste ha den. Och det var ungefär så Dennis och jag kände också.
Den 20 april kommer lilla Bobbo hem till oss. Vi är inte säkra på om han kommer fortsätta heta så ännu, men än så länge blir det det. Eftersom det är hans namn på papperet.
Valet stod mellan två svarta lurvtuffsar. Det avgjordes på att Bobbo var lite lugnare än sin bror. på korten vi tog är det nästan omöjligt att se vem som är vem. Men jag tror att det är våran lille kille som är på dessa.
Rasen är Schpendoes, inte jättevanlig om jag förstått det hela rätt.


Sedan åkte vi till Faster B och hennes stora schäfer Askott.
Alva och Askott lekte i solen. Det är så kul att titta på dem och otroligt hur snäll den store Askott är. Och att Alva inte är speciellt rädd för honom.
Jag hade nog visat lite respekt om jag stod bredvid en hund som nästan var lika hög som mig. Det är nog inte troligt att jag hade satt mig ner framför den, som hon gjorde under lekens gång.

Väl hemma satte vi oss på altanen och njöt av eftermiddagssolen så länge den värmde.

Inga kommentarer: