torsdag 9 april 2009

Påsk helg

Då var påsken här med ägg och ris. Har inte för vana att pynta, då jag är alldeles för lat för att orka plocka fram och tillbaks det för så få dagar.
Tror mig veta ungefär hur påskhelgen kommer förflyta hos föräldrarna.
Det kommer finnas tuppar, hönor och kycklingar över allt. För det brukar de ha. Ytterligare ett måste är påskkalas. Släktingar och vänner till föräldrarna som blivit inbjuda för att vi kommer hem. Eller snarare för att barnbarnen kommer hem. Det är dom som ska visas upp och beundras. Inte för att de brukar ha något emot det. Uppmärksamhet är ju något som de små liven aldrig får för mycket av.

Det här besöket kommer även innehålla vissa förmaningar, som kommer för sent, om huruvida det är en bra ide att skaffa hund nu. Att jag inte berättat för min pappa hur mycket Bobbo kostat är ytterligare en sak som kommer ventileras. För han kostar ju så mycket att jag tydligen inte vill säga hur mycket. Min käre far tycker att djur är något som ska kosta så lite som möjligt. Det bästa hade varit om man kan hitta ett djur att ta hand om. Eller helst inte ta hand om det över huvudtaget.

Hur som helst så ser jag fram emot helgen. Allt har ju sin charm, trotts allt.

Inga kommentarer: