lördag 12 september 2009

Matt blå med topplack

Nä, jag kunde inte låta bli att testa på direkten. Och nä, jag kunde inte låta bli att göra en liten blomma med toplack för att se hur det blev. Ganska nöjd. Hur blankt toplacket blir beror på hur mycket man tar på. Mycket lack mer glans. Är man försiktig kan man få nästan matt resultat efter att man lackat, men inte helt matt så klart. Fast det kan vara värt att ta topparna efter en dag med helt matta naglar.

Den här färgen var lättare att applicera jämnt. Vilket den andra matta inte var. Det tog tre lager innan det såg jämt ut. Eller så målade jag tjockare lager direkt med det blå. Får väl dementera mig själv efter nästa omgång med det beigea.
Nu ska jag se om jag kan hitta det gröna för en billig penning på nätet. Ångrar lite att jag inte vågade mig på det direkt.

Inga kommentarer: