fredag 18 september 2009

Övernattning utan barn...

...och man = god mat, vin och vänner. Eller ska man säga väninnor? Hur som helst ska det bli väldigt kul. Hoppas inte på något mer än en avslappnad kväll i goda vänners lag. Det var i och för sig inte så länge sedan. Sist fredag om jag ska vara ärlig. Då fick jag dock nöja mig med cola istället för vin. Ikväll har jag tiggt sängplats i stan så att jag kan njuta av ett glas vin eller två, tre...tja vem vet. Får inte vara för trött imorgon för då är det besök av syster med kille. Grillning, vin och troligtvis massa spelande från männen.

För att döva mitt dåliga samvete, eller vet inte om jag har det egentligen. För att göra lite mysigt för de som är kvar hemma ikväll står just nu en bulldeg på jäsning. Fredagsmys = Bullar enligt 3 1/2 åringen Alva. Och dricka med sugrör sedan är myset på topp. Och hon har väl inte helt fel.

Inga kommentarer: