lördag 12 september 2009

Snarkare

Det är otroligt vad ett litet barn kan låta mycket. Isak snarkar som den värsta karl. Värre än pappa till och med. Å andra sidan så snarkar inte pappa så mycket. Allt snarkande är väl sparat till lille Isak. Det är inte nog med de vanliga snarkljuden i vissa fall låter han som en kanadagås eller en sångsvan. Jag är inte så bevandrad i de där stora fåglarna. Pappa hävdar att det är kanadagås, men eftersom jag inte gillar dem tycker jag att det är bättre om han låter som en svan. De är i alla fall vackra. Även om jag inte är så förtjust i dem heller.
En natt i stugan fick jag uppleva hur en tvåbarnsfamilj med hund låter på natten. En bebis som snarkar, en dotter som snusar, en man som andas högt och en hund som gnyr i drömmen. Nej, jag fick inte mycket sömn den natten. Fast lite mysigt var det ändå att ligga allihop i ett litet rum.

Inga kommentarer: