onsdag 11 mars 2009

Ett kalas över, ett kvar

Det blev inte alls som jag tänkt mig, men ett bra kalas. Orkade inte alls baka det jag tänkt. Fast det är det ju ingen som vet mer än Dennis och jag. Har sänkt mina planer inför återstående kalas också. Det beror inte på att jag helt plötsligt fått insikt i att man inte behöver göra massa saker inför ett kalas. Utan för att jag fått en släng av magkatarr, men den börjar gå över. Varit duktig och ätit snäll mat. Och eftersom det är så tråkigt att bara få en sak i taget så slog järnbristen till med konstant huvudvärk och super trötthet. Hade lite hjärna kvar att leta i mina gömmor efter järntabletter, vilket fanns som till och med var Ok att äta. Så det var bara att börja kuren. Det verkar ta några dagar innan kroppen fått i sig tillräckligt med järn för att inte protestera med huvudvärk. Hoppas att det var sista dagen idag, för det är verkligen inte kul alls att gå runt med en lite mer än molande huvudvärk.
Det blev en lång förklaring varför kalaset på lördag inte kommer se ut som jag tänkt. Men vi får väl se. Blir jag bara pigg så står jag säkert på fredag kväll och fixar smörgåstårta.

Inga kommentarer: