torsdag 26 mars 2009

Nya filmer jag sett

Det var ett tag sedan jag uppdaterade mina filmer. Borde nog göra en bokvariant, eftersom jag lyssnar mer på böcker än tittar på film.
Hur som helst så har jag tittat på några filmer till som är värda att nämna.

Låt den rätte komma in
Gillade filmen, gillade boken. Var skeptisk i början, men stämningen är den samma som i boken. Och jag saknade inte många saker från boken. Helt klart se värd.

Barnhemmet
Originaltitel; El Orfanto
En spännande historia som sänder kalla kårar i mig som har en viss tro på spöken. Är kluven om jag tycker att slutet är lyckligt eller inte. Hur som helst är det ett bra slut. Kommer nog inte köpa den, men rekommenderar den starkt.

Pans labyrinth
Originaltitel;El Laberinto del fauno
När jag ändå är inne på spanska filmer. Ett måste är allt jag kan säga. Har tyvärr inte köpt den ännu, men snart ska den finnas i samlingen.

Det levande slottet
Originaltitel; Hauru no ugoku shiro
Det var länge sedan jag såg den här, men den är värd att nämnas. Ytterligare en film som ska inköpas för att avnjutas vid flera tillfällen.

Inga kommentarer: