söndag 1 mars 2009

Snart kalasdag

Alva fyller snart 3 år. Det lilla trollet börjar bli stor. Det känns lite overkligt att hon en gång var det lilla knytte som fick plats på en kudde.
hur som helst så är det snart kalas. Min vana trogen säger jag ju alltid att det blir inga kakor, bara tårta till kaffet. Men igår tillades ändå lite skar på inköpslistan så att jag kunde baka lite dopp till kaffet. Eftersom vi skulle på kalas för Dennis kusin igår eftermiddag gjorde jag bara kokostoppar och små syltgömmor igår. Det blev mördeg över, så planen idag är att hitta på något kul med den idag. Har letat lite efter några roliga småkakor som inte får vara för svåra att göra. Det lutar lite åt jitterbuggare. Det där med svårt får jag återkomma till, lite kladdigt kanske. Och så blir det vaniljbullar. Alla som kommer har ju sina favoriter. Min äldsta syster är den som blir besviken det här året, för jag orkar verkligen inte göra chokladbiskvier. Som det ser ut nu blir det alltså; Kokostoppar, små syltgömmor, jitterbuggare, vanlijbullar, drömmar och eventuellt kolasnittar. Och då är jag ju uppe i 6 kakor, så det blir nog en sort till. Sju sorters kakor är ju trevligt :) Dessutom är ju småkakor ganska tacksamma. Givetvis blir det vetebröd också. Där har jag inte bestämt om jag ska ge mig på att testa wienerbröd eller bara vanliga kanelbullar. Det får bli en avrapportering senrae och givetvis recepten också. Ska se om jag till och med kan få till bilder.

Inga kommentarer: